Am actualizat Politica de confidentialitate a site-ului Doizece. Afla mai multe detalii Inchide
doizece

Reguli

Pokerul se joaca cu pana la patru jucatori si un pachet de 52 de carti.

Deschiderea

[pic]poker01.jpg[/pic]Intr-o prima faza, fiecare jucator primeste cate cinci carti. In functie de ce carti primeste, acesta poate alege sa plateasca deschiderea, sau sa renunte la partida. Toti jucatorii care doresc sa continue jocul trebuie sa plateasca deschiderea. Deschiderea este stabilita de primul jucator (care alege sa ramana in joc) si poate fi de maxim 10.000 de puncte (si minim 1).

Schimbarea cartilor

Dupa ce toti jucatorii si-au exprimat optiunea de a ramane in joc sau de a renunta, cei care au platit deschiderea pot schimba intre 0 si 5 carti.

Parierea

Dupa ce toti jucatorii au schimbat carti, acestia pariaza atunci cand le vine randul. De fiecare data cand unui jucator ii vine randul, acesta are mai multe optiuni:

  • Sa mareasca miza (bet-ul).
  • Sa plateasca cu sec (sa mai plateasca atatea puncte cate sunt necesare pentru a ajunge la bet-ul existent).
  • Sa renunte.
Faza de pariere se termina atunci cand toti jucatorii au ajuns de comun acord la aceeasi miza (bet).

Cine castiga?

La sfarsit se evalueaza doar cartile celor ramasi in joc. Ordinea mainilor este urmatoarea, incepand de la cele mai puternice pana la cele mai slabe:

  • Chinta royala, insemnand cinci carti consecutive de aceeasi culoare (de exemplu 6 7 8 9 10 de trefla). Cea mai puternica chinta royala este A K Q J 10, iar cea mai slaba chinta royala este 6 5 4 3 2.
  • Careu, insemnand patru carti de acelasi fel, acompaniate de inca o carte oarecare. De exemplu Q Q Q Q 2.
  • Full, insemnand trei carti de un fel, acompaniate de o pereche. Exemplu: 4 4 4 Q Q. Cea mai importanta este suita de trei carti, Q Q Q 2 2 fiind considerata o mana mai puternica decat J J J A A.
  • Culoare, insemnand cinci carti de aceeasi culoare. De exemplu K J 7 3 2 de pica. Intre doua maini cu aceeasi culoare, castiga care are cea mai mare carte.
  • Chinta, adica cinci carti consecutive. De exemplu 7 6 5 4 3.
  • Trei de un fel, urmate de doua carti oarecare. De exemplu 7 7 7 K 3.
  • Doua perechi. De exeplu Q Q 4 4 5. Dintre doua maini care au doua perechi, castiga cea care are perechea cea mai mare. Daca amandoua au aceeasi pereche cea mai mare, diferenta se face dupa a doua pereche. Daca cele doua perechi sunt identice, diferenta o va face cartea in plus.
  • O pereche. Dintre doua maini care au aceeasi pereche va castiga aceea care are cea mai mare carte printre celelalte trei.
  • Nimic, insemnand orice combinatie de carti care nu este prezentata mai sus. Intre doua maini in care nu este nimic, va castiga cea care are cartea cea mai mare. Daca amandoua au aceeasi carte cea mai mare se va face diferentierea dupa cea de-a doua carte cea mai mare, si asa mai departe.

Observatii importante

  • Daca mai multi jucatori au maini identice, castigul se imparte in mod egal intre acestia. Cartea cea mai mare este As-ul, urmat de celelalte carti in ordinea obisnuita.
  • Pentru fiecare operatie (deschiderea, schimbarea cartilor, parierea), fiecare jucator are maxim 30 de secunde de gandire. La expirarea acestui timp se va considera ca respectivul jucator renunta la joc. Daca era in faza de schimbare a cartilor, expirarea timpului inseamna ca jucatorul nu vrea sa schimbe nici o carte.

Sumelor castigate li se aplica un comision de 0.1%, puncte care vor fi retrase de site.