Am actualizat Politica de confidentialitate a site-ului Doizece. Afla mai multe detalii Inchide
doizece

Reguli

Jocul de table este un joc de inteligenta si noroc, intre doi parteneri.

Cum se muta

[pic]table01.jpg[/pic]Cel care muta primul este cu piesele albe, iar adversarul cu piesele negre. Pozitia initiala a tablei este mereu aceeasi, si anume cea din figura alaturata. Scopul jucatorului alb este de a isi duce toate piesele in coltul din dreapta sus a tablei, iar scopul jucatorului negru este de a isi aduce piesele in partea din dreapta jos a tablei. Acesta este un scop intermediar, dupa cum vom explica mai jos.

Despre cum se muta

Prin conventie, de acum inainte, vom numi triunghiurile din care este formata tabla spatii. Atunci cand ii vine randul, un jucator trebuie sa dea cu zarurile (da click pe ele pentru a face acest lucru). In functie de rezultatul aruncarii zarurilor, muta. [pic]table02.jpg[/pic]Albul muta circular, in sensul acelor de ceasornic. Negrul muta tot circular, dar in sens invers acelor de ceasornic.Pentru fiecare numar care a iesit pe cele doua zaruri, jucatorul este obligat sa isi aleaga cate o piesa (din varful gramezii de pe un spatiu oarecare) si sa o mute atatea spatii cat este numarul de pe zar. De exemplu, in situatia din figura albul a dat cu zarul si au iesit numerele 2 si 5. El poate muta in cele doua spatii indicate tot in figura. O mutare poate fi facuta doar daca spatiul in care se ajunge este liber, sau contine o singura piesa a adversarului.

Capturarea pieselor

In cazul in care se muta peste un spatiu in care se afla o singura piesa a adversarului, aceasta este scoasa pe margine. O piesa de pe margine poate fi introdusa in joc numai pe spatiile din coltul adversarului, si numai pe spatiile indicate de numerele de pe zaruri din momentul in care este la mutare si incearca introducerea pieselor sale de pe margine in joc. Daca acele spatii nu sunt valide (goale, sau doar cu o piesa a adversarului) atunci jucatorul isi pierde randul. Atunci cand un jucator are piese pe margine, el nu poate muta nimic altceva pana cand nu le introduce pe acestea in joc.

Faza finala a jocului

Cand unul dintre jucatori si-a dus toate piesele in coltul sau, poate incepe sa le scoata. Da cu zarul. Daca pe spatiile indicate de zar se afla piese, le poate scoate. Daca nu, el este obligat sa mute (daca este posibil), iar daca nu exista nici o mutare valida, poate scoate din piesele aflate pe spatiile mai apropiate de margine decat numarul de pe zar. [pic]table03.jpg[/pic]Suntem convinsi ca nu am fost prea clari, asa ca o sa exemplificam prin doua exemple: Situatia 1: In pozitia din figura, albul da 3 si 4. El este obligat sa mute cele doua piese de pe spatiu cinci, si nu va putea sa scoata piesele de pe spatiile 1 si 2. [pic]table04.jpg[/pic] Situatia 2: In pozitia din figura, albul da 5 si 6. El va putea scoate oricare din piesele de pe tabla pentru ca pe spatiile cinci si sase nu mai are nimic, si atunci poate scoate de pe spatiile mai apropiate de margine.

Cine castiga?

Cel care reuseste sa isi scoata primul toate piesele de pe tabla, este declarat castigator.